IT Supporter

Dygtig og erfaren IT-supporter / servicetekniker med højt servicegen

XDC Gruppen A/S er en mellemstor IT-virksomhed fra 2005 som er i stor vækst (vi er i dag godt 35 ansatte). Vi er beliggende i nye lokaler i Køge og vi er godt i gang med at udbygge med endnu en bygning på nabogrunden.

Vi søger en engageret og struktureret IT-supporter / servicetekniker med højt servicegen og hvor hænderne er godt skruet på til et team med fagligheden helt i top. XDC’s mission er at gøre hverdagen nemmere for kunderne ved at drifte og servicerer deres IT & kopi / print løsninger. Kundernes behov er forskellige og derfor tilbydes de forskellige typer af aftaler som matcher den enkelte kundes behov. XDC karakteriseres ved et stærkt kundefokus og en praktisk tilgang til opgaverne.

Kvalifikationer:
Du kan være autodidakt eller have en teoretisk teknisk IT-uddannelse som f.eks. IT-supporter eller datatekniker kombineret med praktisk erfaring efter endt uddannelse. Vigtigst er, at du har et godt kendskab til/erfaring med brugersupport via. telefon, samt kan forestå installation af forskelligt hardware, såsom laptop´s og lign. devices og herunder gerne (men ikke et krav), AV, telefoni og kopi/printløsninger.

Nedenstående områder indgår i stillingen:

  • Betjene en helpdesk og supportere via. teamviewer, telefon og personlige henvendelser
  • Windows OS på klienter
  • Microsoft 365, Azure, RDS miljøer, kopi/print løsninger (followYou, print drivere o.l.)
  • AD rettigheder m.v.
  • Backup / Disaster Recovery
  • Sikkerhedsoftware (spam, antivirus og andre sikkerhedsprodukter)
  • Kendskab til Change Management er en fordel

Om dig
Du brænder for support og trives med de daglige teknikaliteter og udfordringer, der opstår i løbet af dagen. Du er serviceorienteret, professionel og forstår at kommunikere med kunderne. Du har et godt humør og trives godt med en uformel omgangstone.

Det er kun en fordel hvis du er bosiddende i Køge eller i omegnen.

Som person besidder du følgende kompetencer og erfaringer:

  • En relevant IT-uddannelse og gerne mindst 1-2 års erfaring som IT-supporter eller lignende. Alternativt er du autodidakt og har mindst 3+ års erfaring med IT og/eller kopi/print support
  • Solidt kendskab til Microsoft-teknologier og har arbejdet en del med Microsoft 365 og Azure
  • Erfaring i både ”frontend” og ”backend” af Windows-platformen
  • Erfaring med support af RDS-miljøer
  • Erfaring med support af cloud-miljøer
  • Erfaring i anvendelse af helpdesk-systemer til registrering af requests/incidens
  • God til at dokumentere dit arbejde
  • Forandringsparat
  • Nysgerrig og videbegærlig
  • Ansvarsbevidst og ærekær
  • Topmotiveret og går forrest ved løsningen af opgaver
  • Struktureret og har nemt ved at kommunikere på flere niveauer

Du tilbydes:
En stilling i en spændende virksomhed i vækst der bor i nye lokaler i Køge. Du får mulighed for personlig og faglig udvikling. Du får firmapension, fri telefon, betalt internet hjemme og privat sygeforsikring.
Stillingen er på 37 timer.

Ansøgning og kontakt
Send dit CV og din ansøgning, samt evt. relevante anbefalinger til Drift- & servicechef Bo Jensen på mail bj@xdc.dk.  Mærk emnefeltet ”Supporter”. Send din ansøgning hurtigst muligt, da vi løbende vurderer de ansøgninger, vi modtager. Vi håber, at vores nye kollega kan begynde i jobbet senest 1. maj 2022.

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Drift- & servicechef Bo Jensen på mail bj@xdc.dk

Skriv til os