Hvem er XDC?

Helping people work smarter

XDC HJÆLPER DIG TIL EN mere effektiv arbejdsdag

IT løsninger til den moderne arbejdsplads

XDC Gruppen A/S tilbyder komplette IT-løsninger, der fremtidssikrer IT driften i din arbejdsdag. Løsningerne dækker en lang række IT services, fra hosting i eget datacenter til hardware – herunder print og dokumentløsninger, AV løsninger og meget mere.

Vi designer løsningerne med fokus på din virksomheds behov og ønsker, så du får den mest fleksible og rentable IT-drift.

Vores dygtige og kompetente medarbejdere sørger for, at løsningerne er fleksible, up-to-date og ikke mindst lette i brug. Vores stærke team er derudover til rådighed for udviklings- og konsulentopgaver.

Modern workplace

Arbejde er ikke længere et sted vi er, men noget vi gør. Derfor er fleksibiliteten tænkt ind i vores produkter og løsninger, således at du og dine medarbejdere kan løse opgaverne uanset, hvor I fysisk befinder jer; på kontoret, på hjemmekontoret eller et helt tredje sted.

24/7/365

Vi er der, når du er der.
I vores eget service og supportcenter er vi tilgængelige 365 dage om året, 7 dage om ugen, 24 timer i døgnet. Dermed kan vi hjælpe når behovet opstår – uanset tidspunkt.

...For din sikkerheds skyld

ISAE 3402 er en international standard, der udarbejdes af en uafhængig statsautoriseret revisor med IT revision som speciale. Denne erklæring garanterer og dokumenterer, at informationssikkerhed, intern organisation & ansvar for IT-sikkerhed, styring af kommunikation og drift, fysisk sikkerhed, logisk adgangskontrol, ændringer af systemer og software, IT-katastrofeberedskab, egenkontrol, kompetencer, forretningsgange og kvalitet af IT-systemer er i orden i virksomheden, og fungerer som bevis for, at XDC lever op til lovkrav og god IT-skik.

Forvent det bedste

XDC er autoriserede partnere for en lang række kendte producenter af IT løsninger, f.eks. Microsoft, Lenovo, Ricoh og Sharp. 
Når vi vælger produkter og løsninger til vores produktprogram er vi kræsne. Begreber som kvalitet, driftssikkerhed og miljø vægter ofte højere end pris, når vi vurderer et produkt. Som kunde kan du derfor være sikker på, at den løsning XDC tilbyder er nøje vurderet, testet og lever op til tidens standarder.

Vi gør det selv

I en tid, hvor mange leverandører vælger outsourcing vejen, er vi i XDC noget mere traditionelle. Det er nemlig vigtigt for os, at have fuld kontrol over alle processer, så vi kan tilbyde kunderne den bedste service. 
I vores hovedkontor i Køge råder vi derfor over samtlige funktioner; serviceafdeling med egne servicevogne, call center og helpdesk, lager og logistik, økonomi og administration.
Du er således ikke overladt til 3. parter, fælles-europæiske call-centre o.l., men vil altid opleve hurtig og kompetent behandling af alle aspekter i dit samarbejde med XDC.

Koegenord_big2
XDC's hovedkontor er beliggende i Køge, tæt på god infrastruktur med forbindelser til hele landet.
Lager
2022: Vi har travlt og mangler plads. Derfor udvider vi med 600m2 tilbygning.

2005

xdc stiftes

Med en simpel idé: ‘Vi kan gøre det bedre for kunderne’, stiftes XDC.

2005

2008

Etablering af egen serviceafdeling

Det handler om at have styr på processerne. Med egen serviceafdeling kan vi tilbyde vores kunder en bedre service.

2008

2010

Eget datacenter

Flere og flere kunder ønsker eksterne datacentre. XDC køber derfor Peritus IT ApS og kan dermed udbyde avancerede hostingløsninger.

2010

2014

Milepæl: kr. 50 mio. i omsætning

Væksten i XDC er tydelig. I 2014 runder vi kr. 50 mio. i omsætning.

2014

2015

XDC overtager CompuGroup

XDC styrker IT forretningen med køb af IT leverandøren CompuGroups aktiviteter.

2015

2016

IT forretningen udvides igen

XDC udvider IT forretningen igen med opkøb af IT virksomheden Business Datas aktiviteter.

2016

2017

Printforretningen styrkes

Print- og servicevirksomheden CopyData A/S overtages af XDC.

2017

2018

Valhal it overtages af XDC

Endnu en IT virksomhed slutter sig til XDC via opkøbet af Valhal IT.

2018

2020

XDC overtager expect office solutions

Print- og serviceforretningen fordobles med købet af Expect Office Solutions A/S.

2020

2021

+ kr. 100 mio. i omsætning

Vi sprænger alle hidtidige resultater ved at runde en omsætning på kr. +100 mio.  

2021

2022

Vi bygger til

Indvielse af 600m2 tilbygning til vores domicil i Køge

2022

Ledelsesteamet

XDC består af et stort team af engagerede medarbejdere, der alle sørger for at give vores kunder den bedste oplevelse. 
Ledelsesteamet ser du hér:  

Skriv til os

Du er naturligvis også velkommen til at slå vejen forbi vores hovedkontor i Køge for en snak og en kop kaffe.

BYGNING A: Reception, IT Support og Administration
BYGNING B: Salgsafdeling
BYGNING C: Teknisk service og lager

Skriv til os